2008. január 5., szombat

Szajol először

1974.04.15. Szajol; V43 1130

A hajnali órákban az előzőleg felvágott 23. sz. váltón a 63 km/h sebességgel áthaladó 1776 sz., 64 kocsiból álló tehervonat mozdonya és összes kocsija kisiklott, egymásra torlódott ill. felborult. A mozdony a váltótól 216 m-re a bal oldalára dőlt. Avonat- és a mozdonyvezetö megsérült.
A Szolnok felől érkező tehervonat előtt egy V43 sorozatú gép állt át az állomás VI. vágányáról a II. vágányra. Az útjába eső 23. sz. váltó helytelen állását annak mozdonyvezetője nem vette észre, mert a váltójelző nem volt kivilágítva és a váltó felvágás semmilyen zajjal nem járt. Ez után a III. vágányon áthaladó 1776-os számára állították be a vágányutat. Mivel váltóellenőrzést nem végeztek, ekkor sem derült ki a 23. sz. váltó felvágása. A kihaladó tehervonat mozdonyának nyomkarimája megütötte a csúcssín hegyét, majd a két tősín közötti részen folytatta útját, kiborulásáig magával rántva az aránylag nagy sebességgel haladó vonat kocsijait. A. János Db-i mozdonyvezetőnek ideje sem volt a fékezésre, a vonat sebessége a siklás pillanatában 60 km/h volt.
A pálya 31 órán át zárva volt. A teherforgalom szünetelt, a személyszállító vonatok részben kerülő útirányon, részben autóbuszos átszállással közlekedtek. A járműveket a Budapestről és Debrecenből érkezett három, 600-as és 1000-es típusú, vasúti baleseti daru és a közúti segély emelte be ill. távolította el a pályáról.
A balesetért a váltókezelőt vonták felelősségre a váltóellenőrzés elmulasztása miatt.

Nincsenek megjegyzések: