Az FS42 típusú vezetői fékezőszelepet (60/1), illetve (60/2), a mozdony mindegyik vezetőasztalán elhelyezték, a következő szerkezetekből áll:
- kettős fékkarból,
- a fékkar állásának redundás elektronikus rögzítő és feldolgozó egységből,
- egy tisztán mechanikus működtetésű nagy keresztmetszettel rendelkező vészfék szelepből az átmenő fővezeték (HL) légtelenítéséhez,
- egy kapcsolóból a gyorsfékezési igény jelzéséhez.
A fékezőszelep karok (60/1) illetve (60/2) a vonat közvetett, önműködő légnyomásos fékjének (P-fék), valamint a mozdony elektrodinamikus fékjének (E-fék) névleges értékének kiadására szolgál. A fékezőkar állásokat az FS42 (60/1), ill. (60/2) fékező-szelepben az elektronikus részegységgel fogják fel, feldogozzák és digitális jelként a Knorr-ESRA-Bus-on keresztül a HSM-MEP elektronikus fékvezérlőbe ?135-be be-építve? küldik. A vezetői fékezőszelep rendelkezik két mechanikusan egymással ösz-szekapcsolt működtető karral, egy a P-fék és egy az E-fék részére, amelyek helyzete a fék jel igény nagyságát határozzák meg (helyzetfüggő fékezőszelep-kar). Az E-fék kivezérlése független a P-féktől, ha a mozdonyvezető mindkét fékkart a gomb meg-nyomásával mechanikusan szétkapcsolja, akkor egymástól függetlenül lehet mindkét féket működtetni.
Az FS42 típusú vezetői fékezőszelep (60/1) illetve (60/2) a következő levegős csatla-kozásokkal rendelkezik:
- HL fővezeték,
- 0 légtelenítés.
A következő üzemi állások lehetségesek:
- Fü töltő állás (billenő),
- F menet állás (reteszelt)
- 1A, 1B, 2-7 üzemi fék és oldó állások (reteszelt),
- VB teljes fék állás (reteszelt),
- SB gyorsfék állás (reteszelt).
Gyorsfék állásban a fővezetéket függetlenül az elektronikus fékvezérléstől a fékező-szelepbe beépített nagy keresztmetszetű vészfék szeleppel közvetlenül légtelenítik.
Az irányváltó kapcsolóval a használt vezetőállás FS42 típusú vezetői fékezőszelepét (60/1), illetve (60/2) hozzák működésbe. A fővezetéket ? kivéve a gyorsfék állást ?csak erről a vezetőállásról lehet vezérelni. Gyorsfékezést mindkét vezetőállásról le-het kiváltani.
Kiegészítésül minden vezetőállásban egy SBV1 típusú (69/1 és 69/2) gyorsfék szelepet is alkalmaznak, amivel a fővezeték közvetlenül nagy keresztmetszeten át légteleníthető.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése