2008. január 6., vasárnap

FS42 típusú vezetői fékezőszelep

Az FS42 típusú vezetői fékezőszelepet (60/1), illetve (60/2), a mozdony mindegyik vezetőasztalán elhelyezték, a következő szerkezetekből áll:

  • kettős fékkarból,
  • a fékkar állásának redundás elektronikus rögzítő és feldolgozó egységből,
  • egy tisztán mechanikus működtetésű nagy keresztmetszettel rendelkező vészfék szelepből az átmenő fővezeték (HL) légtelenítéséhez,
  • egy kapcsolóból a gyorsfékezési igény jelzéséhez.
A fékezőszelep karok (60/1) illetve (60/2) a vonat közvetett, önműködő légnyomásos fékjének (P-fék), valamint a mozdony elektrodinamikus fékjének (E-fék) névleges értékének kiadására szolgál. A fékezőkar állásokat az FS42 (60/1), ill. (60/2) fékező-szelepben az elektronikus részegységgel fogják fel, feldogozzák és digitális jelként a Knorr-ESRA-Bus-on keresztül a HSM-MEP elektronikus fékvezérlőbe ?135-be be-építve? küldik. A vezetői fékezőszelep rendelkezik két mechanikusan egymással ösz-szekapcsolt működtető karral, egy a P-fék és egy az E-fék részére, amelyek helyzete a fék jel igény nagyságát határozzák meg (helyzetfüggő fékezőszelep-kar). Az E-fék kivezérlése független a P-féktől, ha a mozdonyvezető mindkét fékkart a gomb meg-nyomásával mechanikusan szétkapcsolja, akkor egymástól függetlenül lehet mindkét féket működtetni.

Az FS42 típusú vezetői fékezőszelep (60/1) illetve (60/2) a következő levegős csatla-kozásokkal rendelkezik:
  • HL fővezeték,
  • 0 légtelenítés.
A következő üzemi állások lehetségesek:
  • Fü töltő állás (billenő),
  • F menet állás (reteszelt)
  • 1A, 1B, 2-7 üzemi fék és oldó állások (reteszelt),
  • VB teljes fék állás (reteszelt),
  • SB gyorsfék állás (reteszelt).
Gyorsfék állásban a fővezetéket függetlenül az elektronikus fékvezérléstől a fékező-szelepbe beépített nagy keresztmetszetű vészfék szeleppel közvetlenül légtelenítik.

Az irányváltó kapcsolóval a használt vezetőállás FS42 típusú vezetői fékezőszelepét (60/1), illetve (60/2) hozzák működésbe. A fővezetéket ? kivéve a gyorsfék állást ?csak erről a vezetőállásról lehet vezérelni. Gyorsfékezést mindkét vezetőállásról le-het kiváltani.

Kiegészítésül minden vezetőállásban egy SBV1 típusú (69/1 és 69/2) gyorsfék szelepet is alkalmaznak, amivel a fővezeték közvetlenül nagy keresztmetszeten át légteleníthető.

Nincsenek megjegyzések: